tiistai 22. huhtikuuta 2014

Pakollinen treenihehkutus

Nyt kun Avakin on päässyt mammailusta takaisin harrastusten pariin niin se oli mulla tänään töissä mukana. Kyhäsin muutaman tilauspannan valmiiksi ja sitten päätettiin mennä nauttimaan aurinkoisesta ilmasta hallin parkkipaikalle, jossa on loistavasti tilaa mm. tokoiluun :) 

Tehtiin parkkiksella paikkamakuuta, seuraamista eri nopeuksilla ja muutama luoksetulo. Avalla on nyt ihan mieletön into tehdä kun se on ollut mammalomalla monta kuukautta... Sen silmistä loistaa innostus kilometrien päähän <3 

Sisällä hallissa testattiin mun tokohyppyä, jonka sain pari viikkoa sitten viimein valmiiksi. En oo ikinä oikeestaan opettanu tota tokohyppyä Avalle, pari kertaa ollaan kokeiltu vuosi sitten tamskin hallilla ja sittemmin asia on jäänyt hautumaan... 

Ensimmäisen "hyppy"-käskyn kuultuaan Ava otti reippaasti pari askelta kohti hyppyä, kääntyi katsomaan mua sellasella "niin saanks mä nyt niinku hypätä ton vai?"-ilmeellä ja tuli takaisin sivulle perusasentoon :D Seuraavalla yrittämällä menin vähän lähemmäs hyppyestettä ja kokeilin uudestaan, jolloin Ava teki erinomaisen tokohyppysuorituksen :) Se hyppäsi yli, kääntyi ja jäi seisomaan hypyn taakse... Kävelin viereen ja pyysin perusasentoon, sekä tietysti palkkasin ihan superisti. Kokeiltiin uudestaan ihan siksi, että oliko ensimmäinen onnistuminen sattumaa vai ei :D Seuraavakin yritys sujui hyvin ja olen kyllä hirmuisen tyytyväinen tuohon puikulaiseen <3

Hypyn jälkeen tehtiin vielä kaksi paikkamakuuta. Ensimmäinen oli vain noin 40sec ja olin sermin takana piilossa osan ajasta. Toinen oli 1,5min ja olin noin 90% tuosta ajasta sermin takana piilossa. SIIS VAU! Noi on jo ihan huippuja siihen verrattuna mihin pisteeseen jäätiin Avan kanssa ennen mammalomaa eli olen enemmän kuin tyytyväinen! :) 

Tästä jatketaan huippufiiliksellä treenaamista ja tähdätään siihen, että Avan kanssa uskalletaan korkata alokasluokka kesän aikana :) Jee! :)

Koska illan aikana vedin näyttelykurssia ja dobokurssia niin Ava pääsi hieman näyttelykurssilla palauttelemaan näyttelyhihnassa keikkumisen saloja mieleen, sekä sitten dobotunnilla vähän tekemään tasapainoharjoituksia. 
Nyt on ihan kohtuullisen väsynyt koira jaloissa nukkumassa...

Mulla ei oo vielä Avasta "työkaverikuvaa", mutta tässä on Siristä ja Pöppiksesta kuvat mamman työkaverina :)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti