keskiviikko 15. helmikuuta 2012

12.2 treenit

Monta päivää on pitänyt jo kirjoittaa sunnuntain treeneistä, mutta mulla on ollu noitten videoiden kanssa vähän säätämistä ja nyt sain ne viimein toimimaan... Treeneissä oli tällä kertaa mukana vain Siri ja Ava, koska Pöppiksellä on juoksu ja sen kanssa treenaaminen olis ihan pään seinään hakkaamista kun ei sillä oo ajatus mukana...
Sirin kanssa muutaman kerran helppo ratapätkä ja onnistuttiin ihan kivasti, mutta videopätkiä katsottuani alkoi entistä enemmän harmittamaan se että laiskuuttani en ole saanut aikaiseksi laittaa keppeihin verkkoja (ens kerralla laitan!) ja sitten tajusin videolta myös sen, että toi koira on keksinyt alkaa pomppimaan kontakteilta alas! Argh! Treeneissä oli vielä ihan hyvä mieli, mutta videoiden katsomisen jälkeen ei kyllä yhtään... millä mä taon päähäni että ÄLÄ-VAADI-KOIRALTA-LIIKAA-VAAN- OPETTELE-ENSIN-PERUSASIAT-SEN-KANSSA!! Ens kerralla mä kyllä otan ihan iisisti, teemana vain kepit verkkojen kanssa ja kontaktit... 
Tässä Sirin pätkä:
video
Huomatkaa tosiaankin kuinka hyvin olen opettanut koiralleni kepit ja kontaktit *vajoaa maanrakoon*...
Kontaktit on tähän asti sujunut ihan ongelmitta ja hyvin, mutta nyt kun olen tyhmänä lakannut palkkaamasta kontaktin jälkeen niin se tulee sieltä lentäen alas... No onneks on ihania treenikavereita, jotka näitä videoita suostuu kuvaileen niin heräilen todellisuuteen... 

Avan kanssa perus höntsäilyä eli putkea taas mentiin ja leikittiin hurjasti, niin hurjasti et hampaita lenteli taas irti :) Myös siivekkeen kiertoja ym. yritin, mut tarvis tässäkin muistaa ite ymmärtää et kun en oo sille niitä kunnolla opettanu niin eihän se voi niitä osata... mikä mua vaivaa kun en ikinä opi!? No kivaa oli silti ja treenien jälkeen otin kotona vielä Avan kanssa paikalleen jäämis harjoittelua, sen opettamisen kun olen onnistunut aikaisemmin lahjakkaasti ohittamaan, vaikka se on ihan ensisijainen perusasia...
Avastakin oli videopätkä, mutta toimivuuden kanssa oli ongelmia, enkä saanut sitä ladattua tänne... Josko ensi viikolla yritän saada uuden pätkän :)

Niin juu ja ennen treenejä sunnuntaina oltiin aamulla Avan kanssa mätsärissä, jossa Ava esiintyi upeasti nuorempien (5-8kk) pentujen PUN2 sijalle :) Se oli todella reipas ja esiintyi hirveän kivasti, jaksoi keskittyä muhun tosi hienosti loppuun asti :) Se kävi myös tutustumassa moniin erikokoisiin ja rotuisiin koiriin, eikä ollut moksiskaan, se käyttäytyi todella reippaasti :) 

Muuten me ollaankin vietetty aika hiljaiseloa, ehkä tämä tästä taas äksöniksi muuttuu kuun vaihteessa kun Päästään Pöppiksen kanssa kisoihin ja alan taas treenaamaan hallilla enempi kun otan kk-kortin... Kevättä kohti muutenkin näyttelyrintamalla ja kisarintamalla vilkastuu, sekä sitten noi Sirin astutuskuviot vähän vilkastuttaa elämää jahka niiden aika on :)

Eipä taas muuta tällä kertaa, palaillaan taas jahka jotain tapahtuu...


2 kommenttia:

  1. Kansa vaatii Avasta videota! :D

    Itse olen huomannut, että kaikista haastavinta on, kun joutuu siirtymään koirasta toiseen. Nyt kerkesi jo Sumun menoon tottua ja kun Sumppis jäi saitsulle ja nappasin Ruutin, niin heti olin vaatimassa liikoja Ruutilta. Juuri siksi mä tykkään treenailla vaan yhden koiran kanssa kerrallaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Avasta tulee videoo kyllä jahka saan toimiin, tällä koneella on joku vamma mun uuden kameran videoitten tiedostomuotoa kohtaan ja joudun muuttaan ne eri muotoon ja sit ne ei ainakaan toimi...

      Mä tykkään et on vähän erilaiset koirat treenattavina, sitä joutuu itekkin vähän kehittyyn ohjaajana kun joutuu erilaisten koirien kans treenaan, mut toisaalta huonona puolena just toi ettei tavallaan osaa mukautua siihen sillä hetkellä treenattavan koiran taitotasoon...
      Sirin kanssa nyt tuleekin kohta pidempi treenitauko niin saan keskittyä vaan Pöppikseen ja Avaan :)

      Poista